Mobile Menu

ЮНЕСКО довела, що культура важлива для економіки України

by Концепт, 26/01/2017

25 січня в Києві відбулась ознайомча презентація Програми ЄС та Східного партнерства “Культура і креативність”. Міжнародні експерти ЮНЕСКО розповіли про показники, якими можна виміряти вплив культури на економіку, продемонстрували перші результати досліджень в Україні та вислухали коментарі, аби скорегувати свою подальшу діяльність.

Отримані дані допоможуть оцінити перспективність креативної сфери та вимагати суттєвих реформ. Заступниця міністра культури України Світлана Фоменко, яка була присутня на презентації, запевнила, що вона готова підтримати іноземних партнерів і донести потрібну інформацію до відповідальних осіб.

Перші результати

Поки що відомо, що станом на 2014 рік, культурний сектор України забезпечив щонайменше 4,04% ВВП. З них 1,5% належать інформаційним технологіям. Та навіть 2,54% – чимало на тлі інших галузей:

  • добувна промисловість і розроблення кар’єрів – 5,72%,
  • фінансова та страхова діяльність – 5,11%,
  • будівництво – 2,67%.

Для порівняння: за підрахунками Всесвітньої організації інтелектуальної власності, креативні індустрії США дають 11% (без ІТ).

В той самий 2014 рік культурними професіями офіційно (!) займались 573,4 осіб – 1,33% населення. В Польщі цей рівень становить 3,5%, там культура належить до галузей, що динамічно розвиваються, і є одним з двигунів економічного зростання країни (Володимир Воробей, засновник PPV Knowledge Networks).

Окрім ВВП, рівня зайнятості чи кількості одиниць інфраструктури, науковці постарались виміряти свободу слова, захист культурного спадку та навіть толерантність.

Цікаво, що рівень толерантності в Україні виявився найвищим серед досліджуваних країн – 82,9%. Хоча ситуація з часів опитування 2011 року могла докорінно змінитись.

Рівень толерантності у суспільстві

А от свобода слова у нас – ні висока, ні низька, близько 40%.

Свобода слова. Для розрахунку використовувався звіт організації Freedom House

Перші повноцінні, але не остаточні, звіти обіцяють представити протягом місяця.

Що далі?

Нести підрахунки в міністерства, і не лише в Міністерство культури. З точки зору ЮНЕСКО, культура сягає далеко за рамки наших уявлень про книжки, кіно та живопис. До креативних секторів відносять освіту, рекламу, і навіть ІТ, разом з іграми, дротовими та бездротовими технологіями.

Подібні дослідження виконувались в Україні вперше і тривали 8 місяців. Партнерами програми виступили Український центр культурних досліджень Міністерства культури та громадська організація “Демократія через культуру”. Врахували усі цифри, які вдалось знайти та підтвердити: з Державної служби статистики України, Інституту соціології та ще ряду міністерств та комітетів.

Програма “Культура і креативність” покликана довести важливість креативних секторів економіки та допомогти їхньому розвитку. Окрім України, проект займається ситуацією в Азербайджані, Білорусі, Вірменії, Грузії та Молдові.

Більше про проект ви зможете знайти на сайті https://www.culturepartnership.eu/

Олеся Аббясова

Коментарі

коментарів

Зацікавила стаття? Розкажи про неї друзям! Facebooktwittergoogle_plus